Medianieuws

RTL 7 van start met ‘InsideGamer’ op late maandagavond

(Leestijd: 1 - 2 minuten)
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Gameliefhebbers kunnen dit seizoen hun hart ophalen bij RTL 7. Simon Zijlemans brengt wekelijks samen met Saar Koningsberger het laatste gamenieuws en reports vanaf events. Ook brengen ze reviews van de meest recente gamereleases. ‘InsideGamer’ is vanaf maandag 12 september te zien bij RTL 7 om 23.30 uur.

In het programma komen wekelijks actuele items voorbij waarvoor de presentatoren de hele wereld rondreizen. Naast games is er ook ruimte voor techniek, e-sports, gadgets en worden films besproken die een relatie met gaming hebben. Het seizoen trapt af met een Call of Duty special vanuit Los Angeles. Simon speelt hier als eerste Nederlander de multiplayer-versie van de nieuwe Call of Duty. Tevens doet hij verslag van de finale van het Wereldkampioenschap Call of Duty. Het winnende team gaat naar huis met bijna een miljoen dollar.

Ideaal presentatieduo
Simon Zijlemans is als vaste reporter te zien in het programma Voetbal Inside. Naast zijn liefde voor voetbal is gaming zijn grootste passie. Saar Koningsberger begon haar televisieloopbaan bij TMF, als actrice was ze te zien in onder andere de Schippers van de Kameleon, daarnaast was ze te horen in de film The Croods. Als rookie in de gamewereld vindt ze het megaspannend om zich in de vernieuwingen van deze wereld te verdiepen. Samen vormen ze daarom het perfecte presentatieduo voor ‘InsideGamer’.

Het programma wordt gemaakt voor de liefhebber van games tot de meest fanatieke gamer. InsideGamer komt voort uit een samenwerking met de gelijknamige en meest toonaangevende gamesite van Nederland.

InsideGamer is vanaf maandag 12 september iedere maandag te zien rond 23.30 uur bij RTL 7.

Persbericht RTL 7